درب ضد سرقت از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده است که کیفیت در این بخش ها موجب ایجاد کیفیت و امنیت نهایی درب می شود. آشنایی با مشخصات درب ضد سرقت با کیفیت موجب می شود بتوانید درهنگام خرید یک درب باکیفیت را برگزینید. در این مقاله به معرفی اجزاء درب ضد سرقت میپردازیم. برای خرید چهارچوب درب پلی وود ، درب ضد آب ، درب ضد سرقت چوبی با فروشگاه اینترنتی حامی درب در تماس باشید.

قطعات تشکیل دهنده درب ضد سرقت

قفل درب ضد سرقت :

درب های ضد سرقت به انواع قفل ها مجهز می باشند که هر کدام از این قفل ها میزان امنیت متفاوتی دارند. همانطور که در مقاله های پیشین اشاره شده، مهم ترین و اساسی ترین جزء درب های ضد سرقت، قفل می باشد. بنابراین لازم است که در هنگام خرید به نوع قفل درب توجه بیشتری شود. چرا که حتی اگر جنس درب ضد سرقت از بهترین و مرغوب ترین باشد، بدون نصب قفل ضد سرقت تفاوتی با درب های معمولی ندارد. قفل دیجیتال درب ضد سرقت، یکی از باکیفیت ترین مدل های قفل نصب شده بر روی این درب ها می باشد.

عملکرد لولا :

 مورد دیگری که لازم به ذکر است لولا می باشد که در بیشتر درب های ضد سرقت پنهان است، همین امر مانع از باز شدن درب می شود.

مقایسه لولا درب ضد سرقت چینی و ترک :

  •  در مدل های ترک لولا های درب ضد سرقت از سمت داخل قابل مشاهده هستند که به طور واضح دیده می شوند.
  •  در مدل های چینی لولاهای درب ضد سرقت کاملا پنهان می باشد که از داخل و نه از بیرون قابل دیدن نیست.

جنس درب ضد سرقت :

 درب ضد سرقت از چندین لایه تشکیل شده است که جنس لایه داخلی معمولا از جنس فولاد است که با یک لایه ام دی اف،فلز، شیشه و … روکش میشود.

فضاهای خالی که در داخل درب های ضد سرقت وجود دارد به وسیله پشم سنگ پر می شود که پر کردن با این مواد باعث می شود درب ضد سرقت دارای عایق صوتی و حرارتی نیز باشد.

مقایسه جنس درب ضد سرقت چینی و ترک:

در مدل های چینی رویه درب ضد سرقت به صورت فلزی یا استیل با رنگ کوره ای الکترواستاتیک می باشد.

ولی در مدل های ترک به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • درب ضد سرقت MDF با روکش طبیعی چوب
  • درب ضد سرقت با روکش PVC

اجزاء درب های ضد سرقت

درب های ضد سرقت از اجزاء بسیاری تشکیل شده است که عبارتند از :

استراکچر یا چهارچوب درب ضد سرقت :

استراکچر از اصلی ترین اجزا تشکیل دهنده درب ضد سرقت است که به معنی متریال اصلی یا شاسی درب ضد سرقت نیز می باشد و تمامی اجزا دیگر درب روی آن نصب می شوند.

هرچقدر قدرت و کیفیت ساخت استراکچر بیشتر باشد امنیت درب به همان اندازه هم بیشتر می شود. استراکچر درب ضد سرقت به طور معمول از کلاف فلزی، کمربندهای فلزی، و صفحه فولادی تشکیل شده است.

بهترین نوع چهارچوب درب ضد سرقت از جنس آهن و یا فولاد است که قبل از مصرف رنگ شده است. سایز پشت درب تا چهارچوب ۱۱۰*۲۱۰ سانتی متر یا ۱۱۵*۲۱۵ سانتی متر می باشد. جنس چهارچوب درب ضد سرقت از ورق  استیل با ضخامت ۱۰۵ میلی متر و عرض ۷ سانتی متر که ضد زنگ می باشد ساخته شده است.

اجزاء چهارچوب درب ضد سرقت و درب ضد آب :

  • زوار لاستیکی که بر روی تمامی چهارچوب‌ ها به جهت جلوگیری از عبور هوا، گرد، غبار و صدا از بین چهارچوب و لنگه درب طراحی شده است.
  • بدنه چهارچوب که از ورق فلزی ۲ میلی‌ متری بسیار مستحکم ساخته شده است.
  • قاب زبانه که از جنس استیل و بسیار قوی به جهت نگهداری زبانه قفل برای درب ‌های ضد سرقت و معمولی استفاده می‌شود، درب‌های ضد سرقت در ۴ نقطه تعبیه شده است.
  • ریل موقت جهت نگهداری ساختار چهارچوب در ابعاد طراحی شده، برای لنگه جهت نصب دقیق چهارچوب استفاده می‌گردد.
  • فضای خالی برای ثابت نگه داشتن چهار چوب بر روی دیوار که به صورت معمول با آجرهای دیوار قابل چفت شدن می‌باشد.
  • لولا برای درب‌ های ضد سرقت: از ۳ عدد لولا استفاده شده است و تا ۹۰ درجه باز شدن لنگه قابل مشاهده نمی‌باشد.
  • زنجیر درب

آلارم :

از آلارم ها برای هشدار، در مواقعی که ممکن است به درب ضد سرقت آسیب وارد شود استفاده می کنند.

این آلارم ها عبارتند از: هشدار باز بودن درب، هشدارهای نتیجه فشار، ضربه زدن به در، باز کردن درب بدون کلید خودش و…

پیچ لولا :

برای محافظت از باز کردن درب  از پیچ لولا که یک پیچ طولانی می باشد استفاده می کنند. در صورتیکه کسی بخواهد پین های لولا را باز کند این پیچ مانع از باز شدن درب می شود. دربهایی که ازامنیت بسیار بالاتری برخوردار هستند طوری طراحی شده اند که این لولا ها از چشم سایرین محفوظ بماند.

رویه :

رویه هم جز اجزای درب می باشد به دلیل اینکه از لحاظ دیداری و زیبایی ظاهری از اهمیت بالایی برخوردار است . بیشتر رویه های به کار رفته در درب های ضد سرقت دارای طرح و رنگ های بسیار متنوعی می باشند که رویه هایی با روکش طبیعی و طرح های برجسته، نیم برجسته و صاف هستند.

قفل درب ضد سرقت و ضد آب :

قفل یکی از اصلی ترین اجزای هر نوع دربی می باشد که دارای زبانه های بیشتری می باشد. چنانچه قفلی به راحتی باز شود و از امنیت کافی برخوردار نباشد خیلی راحت توسط سارقین باز می شود و راه ورود این افراد را به داخل ساختمان فراهم می کند.  قفل ها یا به صورت مکانیکی هستند که با کلید باز می شوند و یا به صورت الکترونیکی می باشند که فاقد کلید هستند و قیمت و امنیت بالاتری نیز دارند.

خرید چارچوب پلی وود و درب ضد آب چوبی در حامی ‌درب

حامی درب در صنعت درب پلی وود خانه، درب ضد سرقت چوبی و چوب پلاست ایران و با تولید روزانه ۵۰۰ لنگه پروفیل درب بزرگترین تولید کننده انبوه درب در کرج با قیمت مناسب، چارچوب از جنس پلی وود و چوب پلاست در خاورمیانه می‌باشد. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع درب چوب پلاست ،  درب بیمارستان ، درب ضد سرقت پلی وود و درب پی وی سی در کرج با فروشگاه اینترنتی حامی درب تماس باشید.

اینستاگرام حامی درب 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *