درب ضد حریق به دربی گفته می‌شود که در مقابله آتش ساعات زیادی را بتواند مقاومت کند. این نوع درب ها بر اساس ویژگی هایی دارند از متریالی ساخته می‌شوند که دربرابر آتش و حرارت دوام بیاورند. در ادامه به انواع درب ضد حریق و درب ضد حریق چوب و  درب ضد حریق شیشه‌ای می‌پردازیم. جهت خرید درب چوب پلاست و اطلاع از قیمت انواع درب در کرج با حامی درب همراه باشید.

انواع درب ضد حریق

درب های ضد حریق انواع گوناگونی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

درب ضد حریق فلزی آتش نشانی

درب ضد حریق فلزی  اکثر در ساختمان‌های که ارتفاع آن‌ها حدود ۲۳ متر است استفاده می‌شود. درب‌های ضد حریق فلزی دارای دستگیره‌های بازشو و آرام بند می‌باشند در ساخت درب ضد حریق از متریال خاصی استفاده می‌شود که این مواد سبب می‌شود درب تا ۸۵۰ درجه در برابر حرارت مقاومت کند. درب‌های ضد حریق فلزی رنگ‌های مختلفی دارد. بر اساس استاندارهای آتش نشانی درب ضد حریق فلزی می‌بایست دارای وزن تقریبی ۱۰۰ کیلو گرم باشد. ابعاد درب‌های فلزی ضد حریق طبق استاندارد باید عرض بین ۱۱۰-۱۰۵ سانتی متر را دارا باشد.

درب‌ضد حریق چوبی

درب ضد حریق چوبی همانطور که از اسم آن مشخص است به۸ وسیله چارچوب چوبی ساخته شده است. در این مدل درب‌ها در قسمت پایینی آن‌ها یک قسمت متحرک وجود دارد که هنگام باز بسته شدن در از وارد شدن دود جلوگیری می‌کند. ضخامت درب چوبی ضد حریق طبق استاندارد تایید آتش نشانی باید ۱.۵ سانتی متر باشد. و باید طبق استانداردهای ساختمانی در ساختمان‌‌ه‍ا بالای ۲۳ متر از این درب که به آن‌ها دود بند گفته می‌شود، نصب شود. طبق استاندارد‌ها چوب این مدل درب‌ها بایدخشک و بدون هیچگونه کنده کاری و برجستگی باشد.
درب ضد حریق چوبی طرفداران بیشری دارد.

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع درب در کرج با حامی درب تماس باشید.

به علت نصب آسان و استفاده راحت در مقایسه با درب ضد حریق فلزی. درب‌های چوبی ضدحریق را روی چهار چوب فلزی و چوبی می‌توان نصب کرد. چهارچوب‌های چوبی می‌بایست کاملا از چوب خشک بدون رنگ باشند همچنین بهتر است که از جنس چوب روس خشک باشند.
درب چوبی ضد حریق کاملا چوب که چهارچوب و درب از یک رنگ و از یک جنس باشند زیبایی خاصی دارد. که سبب زیبایی محیط نیز می‌شود. درب‌های چوبی ضد حریق مقاومت بالایی در مقابل حرارت دارند و به علت نوع متریال خاصی که در ساخت‌ آن‌ها استفاده می‌شود قیمت بالایی تری نسبت به دیگر درب‌ها دارد.  برخی از درب‌های چوبی ضد سرقت در بازاز به صورت دو نوع تک لنگه و دو لنگه در بازار وجود دارد که دستگیره و یراق الات استفاده شده در ساخت آن می‌بایست ضد حریق و طبق استاندارد آتش نشانی باشد.

درب ضد حریق شیشه‌ای

درب‌های ضدحریق انواع گوناگونی دارند از جمله: درب ضد حریق شیشه ای لولایی، درب ضد حریق شیشه ای کشویی و …  استفاده و انتخاب هر کدام از این مدل درب‌ها طبق محل مورد استفاده متفاوت می‌باشد. و هر کدام از این در‌ها را می‌بایست  با توجه به اندازه دهنه، متراژ کار، وجود فضای مناسب و  کافی برای باز و بسته شدن درب را انتخاب کرد. درب شیشه ای ضدحریق در مدل تک درب و دو درب می‌باشد.

حامی‌درب

حامی درب در صنعت پلی وود ایران و با تولید روزانه ۵۰۰ لنگه پروفیل درب بزرگترین تولید کننده انبوه درب با قیمت مناسب، چارچوب از جنس پلی وود و چوب پلاست در خاورمیانه می‌باشد.

شایان ذکر است محصولات این شرکت مورد استقبال شرکت‌های پیمانکار، انبوه ساز و مشاورین محترم پروژه‌های مسکونی، هتل، بیمارستان، اداری، تجاری، تفریحی و … در داخل و خارج از کشور قرار گرفته و تمامی این ارگان‌ها از خدمات شرکت بهره‌مند شده‌اند.

جهت خرید درب چوب پلاست و اطلاع از قیمت انواع درب در کرج با حامی درب تماس باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *