امروزه می توانید وارد هر فروشگاه لوازم منزل شوید و درب از پیش تراش خورده را خریداری کنید. اما اگر به دنبال درب محکم تر هستید یا نیاز به پوشاندن یک درب عجیب و غریب دارید، چه باید کرد؟ در این مطلب به معرفی مراحل ساخت و تولید درب می‌پردازیم. جهت خرید انواع درب پلی وود ، ضد سرقت و چوب پلاست در کرج با حامی درب همراه باشید.

مراحل ساخت و تولید درب

 برای ساخت درب های چوبی می‌بایست کار‌هایی انجام داد. در ادامه به معرفی مراحل ساخت و تولید درب می‌پردازیم.

اولین مرحله‌ساخت‌درب

چهارچوبی را که می خواهید درب خود را در آن نصب کنید اندازه بگیرید.

 در ساخت درب قبل از اینکه به اره کاری، چسب زدن و سنباده کاری برسید، باید بدانید که درب شما دقیقاً چقدر بزرگ است. با اجرای نوار اندازه گیری از یک طرف به پایین، ارتفاع  و عرض درگاه خالی خود را پیدا کرده و سپس آن را از قسمت بالا کشیده کنید. سپس پانل درب خود را برش دهید.

دومین مرحله ساخت درب

ورق ۴ فوت (۱.۲ متر) ۸ ۸ فوت (۲.۴ متر) از تخته سه لایی ۱⁄۲ در (۱.۳ سانتی متر) را بدست آورید.

به فروشگاه سخت افزار محلی مراجعه کرده و یک ورقه تخته سه لا خریداری کنید تا از آن به عنوان صفحه اصلی درب جدید استفاده کنید. برای درب داخلی استاندارد، تخته سه لا ۱⁄۲ اینچ (۱.۳ سانتی متر) بهترین عملکرد را خواهد داشت. تخته سه لا، یک درب با ساختاری بسیار محکم تر در بیشتر خانه‌ها ایجاد می‌کند.

سومین مرحله‌ساخت‌درب

ابعاد درب را با مداد روی ورق تخته سه لا مشخص کنید.

با استفاده از اندازه گیری‌هایی که قبلاً ثبت کرده اید، یک خط از طول تخته سه لا متناسب با ارتفاع درگاه و یک خط دیگر از بالای آن بکشید تا عرض مشخص شود. این یک طرح کلی برای صفحه درب شما ایجاد می کند. برای تأیید صحیح و دقیق بودن خطوط خود از خط کش یا لبه مستقیم استفاده کنید. درغیر این صورت، ممکن است درب مناسبی ساخته نشود.

چهارمین مرحله ساخت درب

تخته سه لا را با استفاده از اره گرد به ابعاد درست برش دهید.

 تیغ اره را به آرامی بر روی ورق تخته سه لا در امتداد خطوط ارتفاع و پهنایی که ترسیم کرده اید هدایت کنید تا مواد اضافی لبه ها را برش دهید. بسته به نحوه تنظیم نیمکت کار خود، باید زمان آماده سازی برش دوم یا تخته سه لا یا اره را تغییر دهید.

قرار دادن یک تکه چوب جداگانه در امتداد خطوط اندازه گیری، برش‌های تمیزتری را به وجود آورده و به پیش گیری از اشتباه کمک می کند. اندازه استاندارد درب داخلی ۸۰ اینچ (۲۰۰ سانتی متر) x 24–۳۰ اینچ (۶۱–۷۶ سانتی متر) است.

پنجمین مرحله ساخت درب

کل پانل درب را سنباده بزنید.

با استفاده از وارد کردن فشار یکنواخت، اطمینان حاصل کنید که سطح خارجی صاف و یکدست است، یک سنباده برقی یا ورق کاغذ سنباده با قدرت شن و ماسه بالا را روی دو طرف پانل قرار دهید. بعد از اینکه هر دو صورت را سنباده زدید ، به لبه های صفحه دقت داشته باشید. ممکن است مجبور شوید پانل را در مقابل جسم دیگری محکم یا مهاربند کنید تا هنگام زدن سنباده زدن لبه‌ها ثابت بمانند. در این مرحله می توانید به سمت رنگ آمیزی و نصب سخت افزار نصب بروید و یا چند تکه تخته سه لا دیگر برش دهید تا در صفحه خالی خود بافتی ایجاد کنید.

حامی درب

حامی درب در صنعت درب پلی وود ایران و با تولید روزانه ۵۰۰ لنگه پروفیل درب بزرگترین تولید کننده انبوه درب و چارچوب پلی وود و چوب پلاست در خاورمیانه می‌باشد.

شایان ذکر است محصولات این شرکت مورد استقبال شرکت‌های پیمانکار، انبوه ساز و مشاورین محترم پروژه‌های مسکونی، هتل، بیمارستان، اداری، تجاری، تفریحی و … در داخل و خارج از کشور قرار گرفته و تمامی این ارگان‌ها از خدمات شرکت بهره‌مند شده‌اند.

جهت خرید انواع درب ضد سرقت در کرج با حامی درب تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *