در این مقاله قصد داریم به استانداردها ، موارد استفاده  و مشخصات فنی در ضد گلوله بپردازیم. حامی درب فروشگاه اینترنتی انواع درب با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت سعی دارد مفید ترین اطلاعات را درباره انواع در به شما ارائه دهد. تولید و فروش انواع در اتاق خواب ، در ورودی ، دروازه و … با حامی درب. برای اطلاع درباره ی درب های ضد سرقت با ما همراه باشید.

انواع در ضد گلوله و موارد استفاده از آن

معمولا درب‌های ضد گلوله و ضد انفجار در مکان‌هایی نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرند که احتمال انفجار و شلیک گلوله وجود داشته باشد و امنیت لازم بالاتر از امنیت درب ضد سرقت باشد.

انواع در مصارف مختلفی دارند. مثلا در اتاق خواب ساده تر و معمولا سبک تر هستند. که برای در ورودی اتاق خواب استفاده میشوند. یا در های ضد سرقت برای در ورودی اصلی مورد استفاده قرار میگیرند.

حال ما داریم درباره ی در ضد گلوله صحبت میکنیم. وظیفه این نوع از درب‌ها، در حین وقوع انفجار، حفظ اموال و جلوگیری از وارد آمدن خسارت‌های مالی و جانی است. در تعاریف استاندارد، مقاومت درب تا نقاطی تعیین می‌شود که درب کاملا تغییر شکل ظاهری داده لیکن کوچکترین تغییری در اجسام تحت محافظت رخ نداده باشد. در ادامه درباره موارد استفاده از درب های ضد گلوله توضیح خواهیم داد.

موارد استفاده از درب های ضد گلوله

انواع در و از جمله در ضد گلوله با توجه به نوع کاربرد، در صنایع محتلف مورد استفاده قرار می‌گیرند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱- صنایع گاز و پتروشیمی، نفت

۲-  صنایع دفاعی و نظامی

۳- مراکز صنعتی مراکز صنعتی و کوره‌ها که در آن‌ها احتمال انفجار وجود دارد.

۴- صنایع غذایی که به ذخیره غلات مرتبط هستند ( مانند سیلوها )

۵- صنایع دریایی و کشتی ها

۶- در ورودی آزمایشگاه‌های مرتبط

۷- تمام مکان‌هایی که با حیطه‌ی پدافند عامل در ارتباط هستند.

بررسی موج انفجار و مقاومت انواع در ضد گلوله

ممکن است نوع انفجار متفاوت بوده و تاثیر مخرب آن نیز بر روی درب مختلف است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

برگشت موج:

به علت نبود خلاء در حالت عادی و کشش سطحی در میان مواد، بعد از انتشار موج انفجار و انتشار آن به اطراف، موج دوم هم در خلاف جهت موج اصلی تشکیل و به سمت محل انفجار بر خواهد گشت. معمولا میزان فشار آن ۳۰ درصد موج اولیه خواهد بود. بنابراین مقاومت درب در هر دو مرحله باید به شکلی باشد که از انتشار امواج جلوگیری کرده و محیط امن شود.

انتشار موج انفجار:

بعد از وقوع انفجار،  موج انفجار از محل وقوع در همه‌ی بخش‌های اطراف منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که اصلی ترین ضربه به در ضد سرقت در همین مرحله وارد می شود. پس در هنگام خرید در ضد گلوله توجه ویژه ای به موضوع مقاومت در برابر بازگشت موج داشته باشید.

استاندارد در ضد گلوله

استاندارد جهانی درب های ضد گلوله به بیانی ساده یعنی میزان مقاومت درب در مقابل انفجار ۱ تن TNT در فاصله ۱۰۰ فوتی که تولید فشاری برابر ۶۹ کیلو پاسکال در ۲۰ میلی ثانیه نخستین خواهد کرد و موج برگشت آن که ۳۰ درصد انفجار اولیه خواهد بود. برای دانستن مشخصات فنی در های ضد انفجار با ما همراه باشید.

مشخصات فنی انواع در ضد انفجار

۱- استفاده از جوش به همراه استاندارد ISO 3834

۲- امکان استفاده از چند لایه ورق در درب

۳- استفاده از ورق فولاد ST37 با قطر مورد نیاز به منظور مقابله با گلوله و انفجار

۴- عایق نمودن درب از داخل توسط  پشم سنگ فشرده با ضریب هدایت حرارتی K 0.041 = W/mC و دانسیته ۳۰ کیلوگرم بر مترمکعب . ( این اعداد قابل تغییر می‌باشند )

۵- مقاومت در مقابل ترکش گلوله و انفجار

۶- شبکه بندی کردن قسمت داخلی درب توسط تیرآهن نبشی ، ناودانی ، پروفیل و …. با توجه به نیاز

۷- استفاده از لولا تا قطر ۲۰۰ میلی متر با بلبرینگ کف گرد به منظور سهولت در باز و بسته نمودن درب

۸- استفاده از نوار درزگیر و لاستیک هوابند در محل باز و بسته شدن درب ( لاسیتک عایق در انواع دیگر در نیز ممکن است نوار درزگیر استفاده شده باشد. )

۹- رنگ کردن درب و چهارچوب به صورت الکترواستاتیک ، اپوکسی ، مقاوم حریق و یا روغنی با توجه به نیاز

۱۰- روکش نمودن همه‌ی درب با ورق استیل ضد خش با قطر متعدد

۱۱- استفاده از مکانیسم دستگیره‌های مخصوص درب‌های فوق سنگین

۱۲- امکان استفاده نمودن از جک های هیدرولیک در درب‌های فوق سنگین جهت باز و بسته کردن

۱۳- تهیه نمودن چهارچوب از نبشی و فلزات مخصوص متناسب با وزن هر درب

حامی درب

حامی درب در صنعت پلی وود ایران و با تولید روزانه ۵۰۰ لنگه درب و چارچوب پلی وود بزرگترین تولید کننده انبوه درب، چارچوب از جنس پلی وود و چوب پلاست در خاورمیانه می‌باشد. برای خرید و سفارش انواع در از جمله : در اتاق خواب، در ورودی و درب های خانه میتوانید ما را انتخاب کنید.

شایان ذکر است محصولات این شرکت مورد استقبال شرکت‌های پیمانکار، انبوه ساز و مشاورین محترم پروژه‌های مسکونی، هتل، بیمارستان، اداری، تجاری، تفریحی و … در داخل و خارج از کشور قرار گرفته و تمامی این ارگان‌ها از خدمات شرکت بهره‌مند شده‌اند.

جهت خرید انواع درب پلی وود در کرج با حامی درب تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *