بهترین نوع مصالح ساختمانی چوبی، چوب پلی وود می‌باشد که به صورت ورق‌هایی به جای تخته چوب تولید و عرضه می‌شوند. در این مقاله به تعریف پلی وود یا چوب پلاست و چگونگی ساخته شدن آن، معایب و مزایای پلی وود‌ها می‌پردازیم. برای خرید انواع درب در کرج با ما در حامی درب همراه باشید.

چوب پلی وود چیست و چگونه ساخته می شود؟

این محصول از لایه‌های نازک یا تخته‌های چوبی بهم چسبیده و به هم فشرده شده تشکیل می‌شود. به صورت کلی محصولات چوبی در پانل ها یا صفحات ۴ * ۸ پا قرار دارند و در ضخامت هایی مانند ۱/۴ اینچ ، ۱/۲ اینچ و ۳/۴ اینچ موجود می‌باشند. اجزایی که به صورت ورقه‌ای ساخته می‌شوند، توسط لایه‌های نازک یا قطعات کوچک چوب روکش می‌شوند. این تخته چوب‌ها جهت ساخت و ساز مدرن تخته‌های چوب جامد جایگزین شده‌اند. یکی از مزایای چوب پلی وود داشتن اندازه بزرگ آن است. در واقع، شما می‌توانید ورقه‌های پلی‌وود را به هر اندازه که می‌خواهید برش دهید.

ساخت و ساز لایه ای چوب پلی‌وود راز زیبایی این محصول است. این چوب در عین زیبایی، مقرون به صرفه می‌باشد. تولید کنندگان چوب پلی‌وود از بهترین لک‌های ظریف در قسمت بیرونی استفاده می کنند و هم چنین در لایه‌ داخلی از چوب‌های جذاب استفاده می‌کنند.

معایب و مزایای چوب پلاست یا پلی‌وود

چوب‌های پلی‌وود یا چوب پلاست دارای مزایایی می‌باشند. در ادامه به مزایای چوب پلاست یا پلی وود می‌پردازیم.

  • این محصولات قابل بازیافت می‌باشند.
  • وزن پلی‌وود پایین تر از چوب‌های طبیعی است.
  • این محصولات در برابر قارچ، حشرات و خوردگی بسیار مقاوم می‌باشند.
  • پلی وود‍‌ها امکان ساخت قالب و طرح‌های مختلفی را دارند.
  • در صورتی که برای ساخت پلی وود(چوب پلاست) از مواد ضد UV استفاده شود رنگ آن در برابر اشعه UV مقاوم می‌باشد.
  • قیمت پلی وود به دلیل استفاده از مواد پلاستیکی بازیافتی و خاک اره (ارزان) در ساخت بسیار مقرون به صرفه تر از چوب طبیعی است.
  • پلی‌وود در برابر گرما و سرما واکنش زیادی از خود بروز نمی‌دهد و ایرادهای فیزیکی از جمله ترک در آن صورت نمی‌گیرد.
  • چوب پلاست به دلیل این که مصنوعی می‌باشد، نیاز به نگه داری نداشته و برای شستن آن فقط به فشار آب و مواد شوینده معمولی نیاز می‌باشد.

معایب پلی‎‌وود یا چوب پلاست

پلی وود‌ها(چوب پلاست‌ها) دارای معایبی نیز می‌باشند برای آشنایی با معایب پلی وود و خرید انواع درب با حامی درب همراه باشید.

  • کاربرد پلی وود‌ در فضای درونی ساختمان مناسب نبوده و توصیه نمی‌شود.
  • پلی وود‌ها یک سری از ویژگی‌های چوبها از جمله طبیعت، گرما و زیبایی را ندارند.
  • برای انتخاب ابعاد پلی‌وود‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد و می‌بایست برای ساخت سفارش شما قالب به خصوص و جداگانه ای تولید شود.
حامی درب
حامی درب در صنعت پلی وود ایران و با تولید روزانه ۵۰۰ لنگه پروفیل درب بزرگترین تولید کننده انبوه درب، چارچوب از جنس پلی وود و چوب پلاست در خاورمیانه می‌باشد.
شایان ذکر است محصولات این شرکت مورد استقبال شرکت‌های پیمانکار، انبوه ساز و مشاورین محترم پروژه‌های مسکونی، هتل، بیمارستان، اداری، تجاری، تفریحی و … در رداخل و خارج از کشور قرار گرفته و تمامی این ارگان‌ها از خدمات شرکت بهره‌مند شده‌اند.
برای خرید انواع درب از جنس پلی وود و چوب پلاست در کرج با حامی درب تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *