درب‌های ضد حریق درمقابل حرارت و دمای بالا، مقاوم بوده و جهت مهار کردن آتش و دود و خروج اضطراری کاربرد دارند. این محصولات نقش بسیار اساسی در افزایش امنیت مردم و کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی دارند. برای آشنایی بیشتر با درب ضد حریق و انواع آن، خرید درب با جنس پلی وود و چوب پلاست و درب ضد سرقت با ما در حامی درب همراه باشید.

ساختار درب ضد حریق

  •  کل ساختار این درب نیز از ورق فولادی، پشم سنگ نسوز یا پشم سرامیک که تا ۸۵۰ درجه سانتی گراد، تحمل گرما دارد، پوشش رنگ نسوز و یراق آلات ضد حریق ساخته شده است.
  • چارچوب و روکش درب های ضد حریق از هر دو طرف فولادی است.
  • برای درزگیری این درب های ساختمانی  نیز از نوعی لاستیک های نسوز استفاده می شود. کاربرد این لاستیک ها، جلوگیری از انتقال دودهای سمی و حرارت است. 
  • رنگ اصلی این درب ها، الکترواستاتیک پودری است و معمولا در بازار به رنگ های سفید، کرم و قرمز عرضه می شود.
  •  در صورت تایید آتش نشانی می توان درب ضد حریق را خارج از ابعاد استاندارد و با توجه به ابعاد چارچوب ساخت.
  •  وزن کلی این درب ها، حدوداً ۸۰ کیلوگرم است و از جنس ورق آهن ساخته می شوند که ضخامتی برابر با ۱.۵ میلی متر دارند.

درب ضد سرقت در کرج

انواع درب‌ضد حریق

درب‌های ضد حریق در انواع مختلف با مواد اولیه گوناگون طراحی و عرضه می‌شوند که در ادامه مطلب به معرفی انواع درب‌ضد حریق می‌پردازیم.

درب‌ضد حریق شیشه ای

درب های ضد حریق در انواع مختلفی تولید می‌شوند. از جمله آن‌ها، درب‌ضد حریق شیشه ای لولایی، درب ضد حریق چوبی و فلزی می‌باشد. انتخاب هر یک از این مدل‌ها با توجه به مکان مورد استفاده متفاوت می‌باشد و هر یک را باید با در نظر گرفتن سایز دهنه، متراژ کار، وجود فضای کافی برای باز و بسته شدن درب انتخاب کرد.

درب شیشه ای ضد‌حریق می تواند در مدل تک درب و دو درب طراحی شود. هم چنین می‌توان نیمی از درب را به صورت بازشو و نیمه دیگر آن را به طور ثابت ساخت که بیشتر این نوع برای شیشه دودبند یا درب کشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 درب‌ضد حریق فلزی (آتش نشانی)

درب‌ضد حریق فلزی در ساختمان‌هایی که دارای ارتفاع کمتر از ۲۳ متر هستند طبق استاندارد آتش نشانی و تاییدیه سازمان نظام مهندسی به کار می‌رود. در ساختمان های بلند تر از ۲۳ متر می‌بایست مطابق استاندارهای UL  دار، مورد استفاده  قرار گیرد.

از ورق های گالوانیزه فولادی، جهت روکش کردن درب‌ضد حریق فلزی استفاده می‌شود.

درب‌ضد حریق فلزی می‌بایست از دستگیره بازشو از پشت به همراه آرام بند برخوردار باشد.

درون این درب‌ها از متریال مهمی استفاده شده که تا دمای ۸۵۰ درجه در برابر دما و حرارت دارای استقامت می‌باشد.

 درب ‎ضد حریق چوبی

درب‌ ضد حریق چوبی با توجه به نام آن، توسط چهار چوب چوبی ساخته می‌شود. درب‌های چوبی ضد حریق در دو نوع تک لنگه و دو لنگه در بازار عرضه می‌شوند.

محل قرار گیری این نوع درب ها در پایین درب یک قسمت متحرک می‌باشد. به هنگام  بسته شدن، قسمت محرک پایین قرار دارد که موجب عدم ورود دود می‌شود.

ضخامت درب چوبی ضد حریق با توجه به استاندارد‌های آتش نشانی می‌بایست ۱.۵ سانتی متر باشد و باید بر اساس قوانین ساختمانی در ساختمان‌های بالای ۲۳ متر به صورت دودبند  نصب شود. می‌باست این نوع درب ها بدون هیچ گونه کنده کاری و بر جستگی و از نوع خشک باشند.

درب چوبی ضد حریق تماماٌ چوبی و به رنگ چوب است. از جذابیت منحصر به فردی برخوردار می‌باشد که باعث زیبایی محیط اطراف می شود.

درب چوبی ضد حریق استقامت بالایی در مقابل حرارت دارد و به علت نوع مواد اولیه ویژه مورد استفاده و روش تولید نسبت به دیگر درب های ضد حریق، قیمت بیشتری دارد.

حامی درب

حامی درب در صنعت پلی وود ایران و با تولید روزانه ۵۰۰ لنگه پروفیل درب بزرگترین تولید کننده انبوه درب، چارچوب از جنس پلی وود و چوب پلاست،درب ضد سرقت، در خاورمیانه می‌باشد.
شایان ذکر است محصولات این شرکت مورد استقبال شرکت‌های پیمانکار، انبوه ساز و مشاورین محترم پروژه‌های مسکونی، هتل، بیمارستان، اداری، تجاری، تفریحی و … در داخل و خارج از کشور قرار گرفته و تمامی این ارگان‌ها از خدمات شرکت بهره‌مند شده‌اند.
برای خرید انواع درب از جنس پلی وود و چوب پلاست با حامی درب تماس بگیرید.
نشانی دفتر مرکزی حامی درب

استان البرز، کرج، خیابان شهید بهشتی، بعد از سه راه گوهردشت(رجایی شهر)، بین خیابان میثم ۸ و ۹ ، ساختمان ایوان نو، طبقه ۴، واحد ۴۰۵

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *