زمانیکه درباره درب مقاوم در برابر آب صحبت میکنیم، درب پی وی سی در ذهنمان تداعی میشود. گزینه های دیگری مانند uPVC ، ABS  و پلی وود نیز برای درب حمام و سرویس بهداشتی موجود میباشد. در این مقاله به معرفی انواع درب های مقاوم در برابر آب و مقایسه آنها با یکدیگر میپردازیم تا انتخاب بهتری داشته باشیم. برای خرید درب پلی وود ، درب ضد سرقت چوبی و درب چوب پلاست در کرج  با فروشگاه اینترنتی حامی درب در تماس باشید.

مقایسه درب پی وی سی با درب uPVC و درب  ABS و مزایای آنها

دربهای حمام و سرویس‌های بهداشتی به علت تماس مستقیم با آب و رطوبت با گذشت زمان دچار تغییر شکل و پوسیدگی خواهند شد؛ در نتیجه در خرید این محصولات باید دقت بیشتری داشته باشید؛ زیرا جنسهای گوناگونی از جمله درب پی وی سی ، ای بی سی، یو پی وی سی و پلی وود به عنوان درب ضد آب در بازار وجود دارند. درب های چوبی به صورت اجتناب ناپذیری در برخورد با آب واکنش نشان می دهند، بنابراین باید از درب های ضد آب چوبی در محیط های دارای رطوبت استفاده نمود.

ویژگی و مزایای درب پی وی سی pvc

پی وی سی در اختصار به معنی Polyvinyl chloride (پلی وینیل کلراید) بوده و از متریال بسیار کاربردی درساخت درب سرویس بهداشتی هستند. پی وی سی یک نوع  پلاستیک با چگالی بالا میباشد. این ماده به علت داشتن مقاومت بالا در برابر آب و انعطاف پذیری بالا، در زمینه های گوناگونی مانند درب حمام و سرویس بهداشتی کاربرد خواهند داشت.

مزایای درب PVC

مزایای درب پی وی سی عبارتند از:

  • از درب پی وی سی برای سرویس بهداشتی استفاده میشود
  • در پی وی سی از لحاظ اقتصادی بسیار مرقون به صرفه است
  • در PVC با توجه به ساختاری که دارد تا حدودی عایق انرژی نیز می باشد
  • بزرگترین مزیت درب ام دی اف روکش پی وی سی، مقاومت درب در برابر رطوبت می باشد

درب پی وی سی | خرید درب چوب پلاست و پلی وود در فروشگاه اینترنتی حامی درب

ویژگی های درب ABS

ABS نوعی ترموپلاست مات  بوده که در اختصار به معنی Acrylonitrile Butadiene Styrene است. این ماده پلیمری از ۳ واحد مونومر تولید شده که عبارتند از آکریلونیتریل ، بوتادین و استایرن. ماده آکریلونیتریل خاصیت ماندگاری و ماده بوتادین خاصیت استحکام و مقاومت دارند. درب های ABS خاصیت ضد رطوبت و آب دارند. استایرن نیز حالتی براق نیز به آن می دهد. پلیمر ABS در برابر نفوذ آب نیز مقاوم خواهد بود.

بدنه درب ای بی اس از جنس چوب بوده که روکش ABS بر روی آن پرس شده میباشد. ناگفته نماند که از مایع رزین نیز در ساختار این نوع درب استفاده شده که این ماده نیز در برابر آب مقاومت بالایی خواهد داشت.

مزایای دربهای ABS

مزایای درب ای بی اس عبارتند از موارد زیر:

  • قیمت درب ABS نسبتاً مناسب می باشد.
  • این درب در برابر حشرات مقاوم است.
  • درب های ABS عایق گرما هستند.
  • در برابر رطوبت و آب مقاوم می باشد.
  • از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار هستند.
  • پلاستیک ABS سبک وزن است، بنابراین به عنوان روکش درب چوبی، به وزن نهایی درب نمی افزاید.

حامی ‌درب

حامی درب در صنعت درب پلی وود خانه، درب ضد سرقت چوبی و چوب پلاست ایران و با تولید روزانه ۵۰۰ لنگه پروفیل درب بزرگترین تولید کننده انبوه درب در کرج با قیمت مناسب، چارچوب از جنس پلی وود و چوب پلاست در خاورمیانه می‌باشد.

جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع درب چوب پلاست ،  پلی وود و درب پی وی سی در کرج با فروشگاه اینترنتی حامی درب تماس باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *