چه رنگی برای درب اتاق خواب ها انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی برای رنگ درب اتاق خواب داشته باشید؛ باید قوانین مربوط به این انتخاب را بدانید. در این مقاله در مورد همین قوانین توضیحات تکمیلی را ارائه کرده‌ایم.حامی درب تولید کننده انواع درب پلی وود (WPC)-polywood-چوب پلاست در استان البرز،جهت مشخصات و قیمت درب ساختمان همچنین خدمات پس از فروش با ما درتماس باشید.

 

معمولا انتخاب رنگ درب اتاقی برای کسانی که تصمیم دارند به طور مستقل دکوراسیون خانه خود را تغییر دهند؛ یک کار چالش‌برانگیز و استرس‌زا است. چرا که این افراد تصوری از چیدمان رنگ‌های پیشنهادی در کنار سایر لوازم خانه خود ندارند. بنابراین ممکن است برای انتخاب دچار سردرگمی شوند.

درب پلی وود

چطور رنگ درب اتاق خواب را انتخاب کنیم؟

هیچ قانون سختگیرانه‌ای برای این انتخاب وجود ندارد. اگر قصد دارید برای یک ساختمان تازه ساز درب اتاق خواب بخرید؛ اصلا نیازی به رعایت هیچ استانداردی ندارید. می‌توانید هم از رنگ‌های فانتزی و هم از رنگ‌های کلاسیک استفاده کنید.

اگر قصد دارید درب قدیمی خود را رنگ یا با یک درب داخلی جدید تعویض کنید و قرار نیست سایر اجزای خانه مانند کفپوش، رنگ دیوارها، مبلمان، فرش، پرده‌ها، تخت خواب و اکسسوری‌هایی از این دست را تغییر دهید؛ بهتر است در انتخاب رنگ درب اتاق خواب دقت کنید. در ادامه دو رنگ متداول را به شما معرفی و کاربردهای هر کدام را نیز تشریح کرده‌ایم.

حامی درب تولید کننده و فروشنده انواع درب پلی وود (WPC)-polywood-چوب پلاست-البرز-رنگ درب اتاق خواب-مشخصات-قیمت درب-ساختمان-خدمات پس از فروش

سفید، کاربردی‌ترین رنگ درب اتاقی

رنگ سفید جزو رنگ‌های خنثی است که با هر شرایطی قابل تطبیق است. استفاده از این رنگ برای درب‌های داخلی موجب می‌شود که فضای خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، ست کردن سایر وسایل با رنگ سفید آسان است. اگر چارچوب درب شما چوبی و قهوه‌ای است و کفپوش‌های خانه نیز به همین رنگ است؛ نگران تغییر رنگ درب اتاق خواب نباشید.

چرا که سفید هماهنگی جذابی با رنگ قهوه‌ای دارد. نیازی نیست کفپوش را تعویض کرده و یا چارچوب را نیز رنگ‌آمیزی کنید. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که این درب‌ها، بیشتر از درب‌های تیره رنگ کثیف می‌شوند و نیاز به تمیزکاری بیشتری دارند.

انواع درب ضد سرقت

قهوه‌ای، بهترین رنگ برای استفاده در فضاهای روشن

قهوه‌ای رنگی است که از آن برای نامیدن طیف وسیعی از سایه‌های تیره و مختلف قهوه‌ای از جمله شکلاتی تیره، مارونی، قهوه‌ای تیره، نسکافه‌ای تیره، گردویی، بلوطی و… استفاده می‌شود. درب‌هایی که با این رنگ‌های بعضا تیره رنگ‌آمیزی می‌شوند؛ برای استفاده در اتاق‌های بزرگ و دارای نور کافی مناسب‌تر هستند.

سازگاری رنگ کفپوش با رنگ درب اتاق خواب

انتخاب رنگ درب اتاقی بر اساس رنگ کفپوش آن، رویکردی است که اکثر متخصصان طراحی داخلی برای ایجاد جلوه‌ای بهتر در فضا از آن استفاده می‌کنند. این قانون باید برای سایر بخش‌های خانه نیز اجرا شود. اما اتاق خواب به دلیل داشتن فضای کمتر نسبت به سایر قسمت‌ها، بیشتر تابع این اصل است.

بهترین رنگ برای پوشش درب اتاق خواب رنگی است که سایه‌ای از رنگ کفپوش را در خود جای داده است. در واقع رنگ درب داخلی باید تابعی از رنگ کفپوش باشد. اگر رنگ کفپوش اتاق با رنگ کفپوش سایر بخش‌های خانه یکی نیست؛ بهتر است برای جلوگیری از ایجاد بی‌نظمی ظاهری، درب اتاق را از داخل به رنگی نزدیک به رنگ کفپوش اتاق خواب و از خارج به رنگی نزدیک به رنگ کفپوش سالن در بیاورید.

تناسب رنگ دیوارها با رنگ درب

هنگام انتخاب رنگ درب‌های داخلی، ابتدا باید میزان هماهنگی رنگ انتخابی با رنگ دیوارها را ارزیابی کنید. درب‌های سفید به خوبی با دیوارهای رنگی که حاوی سایه‌های مختلف سفید هستند هماهنگ می‌شوند.

سایه‌های خنثی مانند سفید، خاکستری و کرم جزء شیک‌ترین رنگ‌هایی هستند که در اروپا نیز ترند بازار می‌باشند. تزئینات درب و قرنیز نیز بهتر است در این شرایط هماهنگ با رنگ درب و تا جای ممکن همرنگ با آن باشند.

درب های پلی وود برای حمام

سایر نکات مهم در انتخاب رنگ درب داخلی

علاوه بر موارد ذکر شده؛ در زمان انتخاب رنگ درب اتاق خواب باید به نکات زیر نیز توجه کنید:

  • کفپوش‌های تیره می‌توانند به خوبی با رنگ‌های روشن و براق مانند سفید ست شوند. درب‌هایی که فاقد طرح برجسته هستند و به صورت همسطح با دیوار نصب شده‌اند؛ بهتر است با رنگ سفید پوشیده شوند.
  • الزامی وجود ندارد که رنگ درب اتاق خواب با رنگ مبلمان مطابقت داشته باشد.
  • می‌توانید رنگ درب را متضاد با رنگ کفپوش نیز انتخاب کنید.
  • می‌توانید هر رنگ غیرمتعارفی را برای درب خود انتخاب کنید به شرطی که رنگ منتخب در سایر عناصر موجود در اتاق مانند قاب پنجره، قرنیز یا تزئینات دیگر وجود داشته باشد.
  • بهتر است با همان رنگی که درب را پوشش می‌دهید؛ قاب پنجره را نیز رنگ‌آمیزی کنید.
  • درب‌های حاوی قاب شیشه‌ای برای اتاق‌هایی که نور طبیعی ندارند یا حاوی نور مصنوعی کمی هستند مناسب می‌باشند. این درب‌ها بهتر است با رنگ‌های روشن رنگ‌آمیزی شوند.

حامی درب تولید کننده و فروشنده انواع درب پلی وود (WPC)-polywood- مشخصات-چوب پلاست-البرز-مشخصات-قیمت -خدمات پس از فروش

حامی درب

شایان ذکر است محصولات این شرکت مورد استقبال شرکت‌های پیمانکار، انبوه ساز و مشاورین محترم پروژه‌های مسکونی، هتل، بیمارستان، اداری، تجاری، تفریحی و … در داخل و خارج از کشور قرار گرفته و تمامی این ارگان‌ها از خدمات شرکت بهره‌مند شده‌اند.

برای خرید انواع درب پلی وود و چوب پلاست و مشخصات فنی و قیمت درب ساختمان با حامی درب تماس بگیرید.

https://eitaa.com/hamidarb

https://ble.ir/join/ZTRlM2UzNz

https://rubika.ir/hamidarb24

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *